Hoe ga ik te werk?
Een belangrijk begin is het leren kennen van elkaar. Ik ben een samenwerker en vind het dan ook fijn direct contact te hebben met een klant. Het liefst maak ik kennis in een gesprek op kantoor zodat we elkaar persoonlijk leren kennen. We bespreken de vraag/opdracht en ik ga opzoek naar de wensen die jij als klant hebt. Zo’n gesprek is geheel vrijblijvend, de klik moet er zijn en vanuit een goed gesprek gaan we verder tot het formuleren van de opdracht.
Conceptontwikkeling & strategie
Na het kennismakingsgesprek heb ik als ontwerper een goed beeld van de opdracht en wensen. Ik ga (beeldend) op zoek naar welk gevoel en welke richting we op willen. Denk hierbij aan kleur, fotografie, tekstgebruik, ’tone of voice’ etc. Deze bevindingen verwerk ik in een moodboard en conceptvisualisaties zodat we in een oog opslag kunnen zien welke richtingen we op kunnen.
Visueel voorstel
De antwoorden uit het vooronderzoek ga ik visueel vertalen naar verschillende schetsvoorstellen. Hierin probeer ik verschillende richtingen uit en kijk ik wat er mogelijk is binnen het gevormde concept. Door verschillende richtingen op te denken kunnen we beter selecteren welke (beeld)taal het beste past bij jouw merk/bedrijf/verhaal.
Uiteindelijk selecteren we een schetsvoorstel die het beste past bij hetgeen wat er gevraagd werd. In dit stadium van het ontwerpproces wordt het voorstel uitgewerkt naar een volledig product (logo, branding, gehele identiteit, boekontwerp, website, etc.).