Benieuwd naar mijn werkwijze?
Concept/Strategie
Na het kennismakingsgesprek heb ik als ontwerper een goed beeld van wat jij als klant voor ogen hebt als het gaat over een logo ontwerp of een gehele visuele identiteit. Ik ga (beeldend) op zoek naar antwoorden op vragen zoals ‘welke tone of voice past er bij het merk/bedrijf?’ ‘wie is de doelgroep?’ of ‘welk gevoel wil ik met mijn merk/bedrijf uitstralen?’. Deze vragen verwerk ik in een moodboard en schetsvoorstellen zodat we in een oog opslag kunnen zien welke richting we op willen.
Visueel voorstel
Nadat we het eens zijn over het concept ga ik onze bevindingen vertalen naar (logo)voorstellen. Hierin probeer ik verschillende richtingen uit en kijk ik wat er mogelijk is binnen het gekozen concept. Er zijn namelijk verschillende manieren van het uiten van je visie als onderneming. Door verschillende richtingen op te denken kun je naderhand kiezen welke het beste past bij het merk/bedrijf.
Uitwerking logo voorstel
Na het presenteren van de verschillende (logo)voorstellen wordt er één voorstel gekozen wat ik verder ga uitwerken. In dit stadium van het ontwerpproces wordt het voorstel uitgewerkt naar een volledig logo. Doordat ik als zelfstandige een korte lijn heb met jou als klant is het makkelijker om het logo volledig naar jouw wensen te ontwikkelen. Hiervoor heb je de correctierondes waarin jij als klant mogelijkheid hebt te reageren op het ontworpen logo. Een directe communicatie is naar mijn idee de beste manier van werken.